Digdir logomarkAltinn

Betaling for søknad om autorisasjon og lisens

Skjema for at elever / studenter skal betale for søknader sendt på innmeldingsliste til Helsedirektoratet av utdanningsinstitusjoner. Anmodningen ligger i innboksen om din utdanningsinstitusjon har sendt inn ditt navn på liste over aktuelle søkere.

Når skal skjemaet brukes?

Elever / studenter som har blitt sendt inn på skjemaet "Innmeldingsliste til Helsedirektoratet" får tilsendt dette skjemaet for utfylling og betaling.

Skjemaet må fylles ut og betales innen 60 dager fra mottak av skjemaet.

Feilinnsending

Ved feilinnsending kontakt Helsedirektoratet på autorisasjon@helsedir.no eller telefon 21 52 97 00

Hvem skal bruke skjemaet?

De som skal bruke dette skjemaet vil få det tilsendt i meldingsboksen i Altinn og de vil bli varslet på e-post.

En bruker skal ikke kunne instansiere dette skjemaet selv. Dette skjemaet vil kun instansieres ved hjelp av et preutfylt skjema fra Helsedirektoratet.

Tjenesten krever sikkerhetsnivå 2 eller høyere.

Hva skal jeg legge ved?

Det kreves ingen vedlegg.

Spørsmål om skjemaet?

Helsedirektoratet: E-post: godkjenning@helsedir.noTlf: 21 52 97 00