Digdir logomarkAltinn

Rapportering og krav fra virksomheter og kommuner til Helfo

Skjemaet skal fylles ut av kommuner, helseforetak, forsikringsselskaper, utenriksstasjoner og andre virksomheter som skal rapportere eller sende krav til Helfo.

Når skal skjemaet brukast?

Du kan lese mer om frister på aktuelle sider på helfo.no.

Feilinnsending: Hvis du oppdager at du har gitt feil opplysninger etter at skjemaet er sendt inn, ber vi deg ta kontakt med Helfo på telefon 23 32 70 40.

Kven skal bruke skjemaet?

Juridisk enhet (foretak) eller lege (norsk godkjenning)

For å sende inn dette skjemaet kreves rollen Helse-, sosial- og velferdstjenester og for å signere denne tjenesten kreves rollen Begrenset signeringsrettighet.

Alternativt kan dere tildele rettigheter til å fylle ut og signere bare dette skjemaet. Tjenesten krever innlogging på sikkerhetsnivå 4

Kva skal eg leggje ved?

Krav til dokumentasjon er forskjellig fra fagområde til fagområde. På sidene om refusjonskrav vil du finne mer informasjon om eventuelle krav til vedlegg.

Kvifor skal skjemaet brukast?

Skjemaet skal brukes for at kommuner og virksomheter raskest mulig skal kunne rapportere og sende krav til Helfo.

Meir om skjemaet

Skjemaet skal fylles ut av kommuner, helseforetak, forsikringsselskaper, utenriksstasjoner og andre virksomheter som skal rapportere eller sende krav til Helfo.

Gamle versjonar av skjemaet

Ingen

Kontaktinformasjon

Epost: post@helfo.no Telefon: 23 32 70 40