Digdir logomarkAltinn

Bankkontonummer for refusjoner fra NAV til arbeidsgiver

Kontonummeret benyttes til flere typer utbetalinger fra Nav, se spesifisering under “Når skal skjemaet brukes"  

Når skal skjemaet brukes?

For å gjøre det enkelt og sikkert registrerer arbeidsgivere ett kontonummer for utbetalinger fra Nav. Kontonummeret brukes til flere typer utbetalinger: 

  • refusjon av sykepenger  
  • refusjon av foreldrepenger 
  • refusjon av stønader ved barns sykdom 
  • refusjon av pleie-, opplærings- og omsorgspenger 
  • refusjon av feriepenger/ferietillegg 
  • midlertidig lønnstilskudd  
  • varig lønnstilskudd  
  • tilskudd til sommerjobb  
  • tilskudd for varig tilrettelagt arbeid i ordinær virksomhet 
  • utbetalinger til tiltaksarrangører 

 

Informasjon om utbetalingen

  • For arbeidsgiverrefusjoner se Altinn - Oppgjørsrapport (K27) refusjoner fra NAV
  • For tiltaksrefusjoner til arbeidsgivere se kvitteringer i «Tiltaksrefusjon»
  • For tiltaksrefusjoner til tiltaksarrangører se kvitteringer i «Tilsagn og refusjon».
Kven skal bruke skjemaet?

Arbeidsgivere som har flere enn én underenhet kan selv velge om refusjon skal utbetales til hovedenhetens bankkonto, eller om virksomhetene skal ha egne bankkontonummer.

For å benytte denne tjenesten må du enten ha en enhetsregisterrolle i Altinn eller få delegert tilgang til tjenesten her Altinn - Enkelttjenester og roller.

Du kan se hvilke roller du har på siden Profil. Om du ikke har den nødvendige rollen, må du få noen til å delegere den til deg.

Tjenesten inneholder sensitiv informasjon og krever minimum innlogging med sikkerhetsnivå 4. (Sikkerhetsnivå angis med ikon ved siden av innloggingsvalg.)

Bostyrere for konkursbo, Norsk registrert utenlandske foretak og andre som ikke har anledning til å logge seg inn må kontakte Nav økonomi stønad.
E-post: nav.okonomi.stonad.arbeidsgiverrefusjon@nav.no

Kvifor skal skjemaet brukast?

Utbetalingsmåte for refusjoner til arbeidsgivere reguleres av Folketrygdloven § 22-18.

Mer om skjemaet

Denne tjenesten gir deg mulighet til å se hvilket bankkontonummer som er registrert hos NAV på din enhet med tilhørende virksomheter (underenheter). Dersom det ikke er registrert bankkontonummer, eller bankkontonummeret som er registrert er feil, kan du enkelt rapportere nytt bankkontonummer gjennom denne tjenesten.

Tjenesten kan i enkelte tilfeller være utilgjengelig ifbm oppdateringer i NAVs systemer på kveldstid og i helger. Tjenesten vil gi beskjed dersom den ikke er tilgjengelig. Prøv i så fall på et senere tidspunkt.

Tilgjengelighetserklæring for Navs skjemaer på dagens Altinn-plattform

Altinn faser ut gammel teknologi-plattform i løpet av sommeren 2025.
Plattformen har en del utfordringer med tanke på tilgjengelighet (Altinns tilgjengelighetserklæring) som ikke kan rettes uten at tjenester flyttes. Disse gjenspeiles i NAVs tilgjengelighetserklæring for Altinn II skjemaer.

Kontaktinformasjon

E-post: nav.okonomi.stonad.arbeidsgiverrefusjon@nav.noTelefon: 555 53 336  Tastevalg 1+1