Digdir logomarkAltinn

Godstransport på kysten (RA-0438)

Eiere/operatører av laste- og lossesteder langs kysten som er valgt ut til å svare på undersøkelsen, skal gi opplysninger om godsomslag og antall passasjerer. Opplysningene brukes til å vise omfang og utvikling av gods- og passasjertransport på sjø, mellom norske havner og mellom norske og utenlandske havner.

Hvor ofte skal skjemaet sendes inn?

Årlig

Svarfrist er oppgitt til høyre for skjematittelen i innboksen.

Hvem skal sende inn skjemaet?

Bare foretak som er trukket ut til å være med i undersøkelsen, skal levere skjemaet.

For å fylle ut og sende inn dette skjemaet, trenger du en av disse rollene i Altinn: Utfyller/innsender, Ansvarlig revisor, Regnskapsfører med signeringsrett eller Regnskapsfører uten signeringsrett.

Se hjelpesidene våre for veiledning om roller og rettigheter.

Hvordan finne skjemaet?

Skjemaet blir for de fleste av rapportørene lagt ut i foretakets innboks, men foretak/kommuner med flere underenheter der havnen inngår som en av disse (med eget organisasjonsnummer) vil finne skjemaet i den respektive havneenhetens innboks.

Hvordan se om skjemaet er sendt inn?

Når skjemaet er sendt inn, vil dere motta et referansenummer som kvittering på at dataene er sendt. Alle innsendte skjema ligger i «Arkiv».

Feilinnsending
Er skjemaet sendt inn med feil eller mangelfulle opplysninger kan det sendes inn på nytt ved å finne skjema i «Arkiv», og trykke på «Lag ny kopi».

Aktuelt regelverk

Spørsmål om skjemaet?

Mer informasjon finner du her Tilgjengelighetserklæring