- Start
- Skjemaoversikt
- Finanstilsynet
- Rapportering av klager - verdipapir mm
Rapportering av klager - verdipapir mm (KRT-1170)
Formålet med skjemaet er å følge opp retningslinjene for klagebehandling og derfor en del av tilsynsmyndighetens arbeid med forbrukerbeskyttelse.
Årlig innelevering.
Frist for innsending er: 1. februar.
Feilinnsending
Lag en kopi av innsendt skjema og send inn på nytt. Til høyre for det innsendte skjemaet, under Min meldingsboks -> Arkivert, finner du mulighet for Lag ny kopi.
Skjemaet skal brukes av:
- Verdipapirforetak
- Forvaltningsselskap
- Eksterne AIF-forvaltere med konsesjon til å yte aktiv forvaltning
- Norske filialer/agenter av tilsvarende foretak fra andre EØS-stater
For å fylle ut dette skjemaet trenger du Altinn-rollen Regnskapsmedarbeider.
Du kan se hvilke roller du har for en aktør på siden Profil. Om du ikke har denne rollen, må du få noen som har rollen til å delegere den til deg.
Tjenesten krever innlogging med sikkerhetsnivå 2 eller høyere.
Spørsmål om skjemaet?
Ved spørsmål om skjemaet, send e-post til vpm-rapportering@finanstilsynet.no.